Budete k tomu potřebovat program Valve Hammer editor (dál VHE), stáhněte si ho tady.
Takže si VHE nainstalujte a spusťte.
Nejdřív si ho budete muset nastavit... Klikněte na tools a pak options.

záložka Game Configurations
U "configuration" dejte edit, pak add a pojmenujte si to třeba CS1.6.
U "Game data files" dejte add a najděte si .fgd soubor Counter striku (soubor obsahující informace o entitách), měly by ste ho najít někde v CS, pokud ho nenajdete, tak si ho stáhněte tady, nebo rozšířenou verzi tady.U "Game Executable Directory" zadejte cestu ke složce se hrou.U "Mod Directory" zadejte cestu ke složce modu (tedy ".../cstrike").
U "Game Directory" zadejte cestu ke složce s hrou (tedy ".../valve").
U "RMF Directory" zadejte cestu ke složce s mapama (tedy ".../cstrike/maps").

záložka Build Programs
U "Game executable" zadejte cestu ke spouštěcímu souboru hry (hl.exe).
Teď budete zadávat cesty ke kompilačním souborům ZHLT(qbsp, qcsg, qvis a qrad ; nebo ; hlbsp, hlcsg, hlvis, hlrad). Ty najdete v adresáři VHE ve složce tools, nebo si je můžete stáhnout tady.Takže u "BSP executable" zadáte cestu k hlbsp (nebo qbsp)... atd.U "Place compiled maps...blabla..." zadejte cestu k adresáři, do kterýho chcete, aby se mapa kompilovala (můžete tam zadat cokoliv, ale vhodnější je tam dát cestu ke složce maps, aby ste tu mapu zkompilovali rovnou tam, odkud jí hra může spustit).

záložka Textures
Tady si akorát zvolte textury, který chcete používat (vždycky dejte Add WAD a vyberte si nějakou texturu v adresáři cstrike, nebo Valve).
Používejte ale základní textury, který sou v "čerstvě" nainstalovanym CS. Pokud už totiž CS už nějakou dobu hrajete určitě se vám ze serverů stáhlo plno textur, který potencionální hráč nemusí mýt (pak by mu to házelo error "chybi neco.wad"). "Bezpečný" textury sou určitě: .../valve/halflife.wad ; .../cstrike/cstrike.wad, cached.wad, decals.wad a pak .wad soubory s názvama základních CS map.
Pokud stejně chcete použít v mapě jiný, než základní textury (třeba svoje vlastní), tak se to řeší souboremRES.

Takže nastaveno a může se konečně přistoupit k tý záživnější části - MAPOVÁNÍ!
PS: Nastavení tam samozřejmě zůstane na pořád, takže tohle už nebudete muset nikdy opakovat...
To nezáživný máte za sebou, teď už se s chutí můžete pustit do samotný tvorby mapy.
Takže si spusťte VHE klikněte file a zvolte new. Objeví se vám tohle:
Potom v levym menu klikněte na tu nevybarvenou kostku a "čmárněte" do jednoho z oken - kromě okna camera (vlevo nahoře), obdélník udělejte dostatečně velkej ve všech třech pohledech. Potom klikněte pravym někam do prostoru obdélníka, co ste vytvořily a dejte "create object". (Pokud se chcete v pohledu camera pohybovat, tak stačí mýt zmáčknutou tu ikonku s kamerou, pak najet myší někam do prostoru toho pohledu, držet levý tlačítko, a pak už jedete normálně W,S,A,D a myší...)

Pak dejte zas tu šipečku vlevo nahoře a v okně s 3d pohledem klikněte na ten objekt (brush), co ste vytvořily, ten pak zčervená. Pak zase v kerymkoliv ze tří ostatních pohledů klikněte pravym někam do prostoru toho (teď označenýho) obdélníka a zvolte hollow. To číslo co po vás chce napsat je tloušťka zdi (dejte tak 16).

Zase si označte tu krychly, klikněte pravym a zvolte ungroup. Teď se vám ta krychle změnila v 6 různejch objektů. Označte si podlahu (asi to dole...) a zvolte si zas nějakou texturu, když jí máte označenou, tak klikněte na nástroj "Apply currect texture" (ta hnědá krychle), textura se vám změní. Stejnym způsobem to udělejte u kerýkoliv stěny. Pokud se mapa odehrává venku, tak stropu dejte texturu sky.

Pak si najděte entitu info_player_start (tam se probouzí CT) a dejte jich tam kolik chcete (kolik jich tam bude, tolik hráčů může hrát tu mapu). Samozřejmě tu entitu umístěte někam k zemi (ne do země, aby se hráč nezasek a ne moc vysoko, aby si po probuzení nerozbil hubu).
To samí pak udělejte s entitou info_player_deathmatch (tam se probouzí T)

Pokud vám něco nejde, tak si stáhněte příkladovou mapu RMF (soubor spustitelný ve VHE) a bsp (soubor spustitelný v CS - ve složce ...cstrike/maps).
Tohle je fakt jen ten nejzákladnější základ, nebudu se tady rozepisovat o všem, co se v hammeru dá udělat a jak to udělat, to by vydalo na dalších 15 stránek...
Tady máte pár odkazů na stránky, kde si o tom najdete úplně všechno - jen musíte umět hledat (tutoriály, popisi všech entit...).